Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Αστροβραδιά 13.10.2011 στην ΕΑ



Εχθές πραγματοποιήθηκε στο αστεροσκοπείο της Ελληνογερμανικής Αγωγής η δεύτερη αστροβραδιά της φετινής σχολικής χρονιάς όπου πολλοί μικροί και μεγάλοι φίλοι έδωσαν το παρόν. 


Την τιμητική του είχε ο αστεροειδής Γανυμήδης (1036) ο οποίος εξαιτίας της μεγάλης εκκεντρότητας της τροχιάς του περνά μέσα από την τροχιά του πλανήτη Άρη, αλλά δεν πλησιάζει ποτέ τη Γη περισσότερο από 32 εκατομμύρια χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μη γίνεται ποτέ ορατός με γυμνό μάτι στους γήινους ουρανούς.


Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν  τον πλανήτη Δία και τους τέσσερις μεγαλύτερους δορυφόρους του:  Ιώ,  Ευρώπη,  Γανυμήδη και Καλλιστώ ενώ η βραδιά ολοκληρώθηκε με την παρατήρηση της σελήνης η οποία ήταν φωτισμένη σε ποσοστό 97%.













Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Συνδέοντας τα πανεπιστημιακά εργαστήρια με τη σχολική τάξη


Το έργο UniSchooLabS στοχεύει στη βελτίωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην Ευρώπη προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ Πανεπιστημίων και σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέχοντας  σε αυτά πρόσβαση σε απομακρυσμένα και εικονικά επιστημονικά εργαστήρια μέσω διαδικτύου και κινητών συσκευών. Οι χρήστες χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα να διεξάγουν πειράματα εξ’ αποστάσεως, δηλαδή, να κάνουν πραγματικά πειράματα είτε μέσω εικονικού εξοπλισμού είτε με εξοπλισμό που βρίσκεται σε διαφορετική τοποθεσία από τη δική τους, χωρίς να έχουν άμεση επαφή με τον αυτόν.
Στο πλαίσιο του έργου έχει αναπτυχθεί μια εργαλειοθήκη η οποία περιλαμβάνει κατάλογο με μια σειρά από απομακρυσμένα/εικονικά εργαστήρια, οδηγούς εργαστηρίων για εκπαιδευτικούς και μαθητές, εργαλείο επεξεργασίας του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και ηλεκτρονικού τετραδίου εργαστηρίου. Η αξιολόγησης της εργαλειοθήκης του UniSchooLabS θα γίνει με την εμπλοκή δέκα (10) πιλοτικών σχολείων από τη Γερμανία, την Αυστρία την Ιταλία και την Ελλάδα, τα οποία θα δοκιμάσουν και θα αξιολογήσουν την εργαλειοθήκη.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το site του έργου: