Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Εκπαιδευτικό Εργαστήριο: «Καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που προωθούν τη συνεργασία Σχολείου και Μουσείων Φυσικής Ιστορίας σε θέματα περιβάλλοντος και φυσικών επιστημών»


Η Ελληνογερμανική Αγωγή (ΕΑ) και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Natural Europe, υλοποίησαν  τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010 ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο με τίτλο:
 «Καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που προωθούν τη συνεργασία Σχολείου και Μουσείων Φυσικής Ιστορίας σε θέματα περιβάλλοντος και φυσικών επιστημών».
Στο εργαστήριο που διεξήχθει στο Μουσείο Φυσικής Ιστρορίας Κρήτης συμμετείχαν πάνω από 80 εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικής Εκπαίδευσης), εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης (κλάδου ΠΕ4) και μουσειοπαιδαγωγοί Μουσείων Φυσικής Ιστορίας (ΜΦΙ).

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου παρουσιαστήκαν καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως τα εκπαιδευτικά σενάρια ή μονοπάτια ή διαδρομές τα οποία μπορεί να αποτελούν το σχεδιασμό μιας μικρής εκπαιδευτικής δραστηριότητας που γίνεται στα πλαίσια μιας διδακτικής ώρας ή ακόμα μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης ενός θέματος. Μια άλλη καινοτομία που παρουσιάστηκε στο εργαστήριο αφορά τα εκπαιδευτικά μέσα τα οποία υποστηρίζουν την υλοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών σεναρίων. Τα πλεονεκτήματα των καινοτόμων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων είναι πολλαπλά και αμφίπλευρα. Αναπτύσσεται η συνεργασία μεταξύ των Σχολείων και των ΜΦΙ όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών μέσω της οποίας επιτυγχάνονται δύο βασικοί στόχοι. Η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των εκθεμάτων των ΜΦΙ, των πληροφοριών και των αρχείων των ΜΦΙ από το Σχολείο καθώς και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού ρόλου των ΜΦΙ με τη συμβολή της εκπαιδευτικής κοινότητας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου