Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Εκπαιδευτικό Εργαστήριο: «Καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που προωθούν τη συνεργασία Σχολείου και Μουσείων Φυσικής Ιστορίας σε θέματα περιβάλλοντος και φυσικών επιστημών» - Οδηγίες για το σχεδιασμό εκπαιδευτικής διαδρομής.

Στο πλαίσιο της πρακτικής φάσης του εργαστηρίου που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011 στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, οι εκπαιδευτικοί και οι μουσειοπαιδαγωγοί θα συζητήσουν και θα παρουσιάσουν τις δικές τους εκπαιδευτικές διαδρομές οι οποίες θα υποστηρίζουν και θα εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική τους πρακτική στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος και της Σχολικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Για να επιτευχθεί αυτό, ως εκπαιδευτικοί και μουσειοπαιδαγωγοί θα πρέπει να σχεδιάσετε μια δομημένη εκπαιδευτική διαδρομή με βάση το πρότυπο που θα βρείτε εδώ

Κάθε εκπαιδευτική διαδρομή χωρίζεται σε 3 στάδια, πριν την επίσκεψη, επίσκεψη και μετά την επίσκεψη. Θα χρειαστεί να φτιάξετε μια σειρά από πλάνα μαθήματος ή φύλλα εργασίας για καθένα από αυτά τα στάδια. Η εκπαιδευτική διαδρομή θα πρέπει να περιγράφει το όραμα σας στο πως μπορεί να πραγματοποιηθεί μια (εικονική ή φυσική) επίσκεψη σε ένα ΜΦΙ σε σχέση με το διδακτικό αντικείμενο σας. Τα παράδειγμα της Θαλάσσιας Χελώνας Caretta-Caretta και του Δεινοθήριου που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου εργαστηρίου μπορείτε να τα βρείτε εδώ και εδώ.  Μπορείτε ελεύθερα να τα τροποποιήσετε, αλλάξετε, επαναχρησιμοποιήσετε για τη δημιουργία της δική σας εκπαιδευτικής διαδρομής.

Επίσης, η εκπαιδευτική διαδρομή θα πρέπει να εμπλουτιστεί με ψηφιακό επιστημονικό περιεχόμενο το οποίο μπορείτε να βρείτε διαθέσιμο στη πύλη του OSR (θα πρέπει πρώτα να εγγραφείτε) ή του COSMOS (θα πρέπει πρώτα να εγγραφείτε) ή της Europeana  ή όπου αλλού επιθυμείτε. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο που θα βρείτε στις πύλες του OSR και του COSMOS έχουν τη μορφή ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου (π.χ. εκθέματα, κείμενα, φωτογραφίες, videos, κλπ) ή τη μορφή μιας εκπαιδευτικής διαδρομής (δομημένης ή ανοιχτής).

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παραδείγματα της εκπαιδευτικής διαδρομής της θαλάσσιας χελώνας και του δεινοθήριου καθώς και το ανάλογο ψηφιακό επιστημονικό περιεχόμενο για τη δημιουργία της δική σας εκπαιδευτικής διαδρομής. Η παρουσίαση σας θα πρέπει κατά προτίμηση να είναι σε power point (.ppt) ή σε Word (.doc). Σας παρακαλούμε να αποθηκεύσετε την εκπαιδευτική διαδρομή σας καθώς και το ανάλογο ψηφιακό περιεχόμενο σε ένα flash disk για τη διευκόλυνση της παρουσίασης σας κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου